Skip to main content

OSTRZEŻENIE PRZED NASILONYMI ATAKAMI

02-02-2023

Szanowni Państwo,

Ostrzegamy przed nasilonymi atakami, oraz przypominamy, że Bank NIGDY nie oferuje zdalnej pomocy technicznej poprzez programy/aplikacje, które można pobrać ze sklepu Google Pay lub App Store np. TeamViewer QuickSupport, Anydesk. Są to programy zdalnego dostępu do Twojego urządzenia, poprzez które osoba trzecia może przejąć kontrolę nad Twoim urządzeniem np. telefonem czy komputerem. Przestrzegamy także przed atrakcyjnymi ofertami szybkich i dużych zysków pochodzących z nieznanych źródeł, min. inwestowanie w kryptowaluty.

Bank nigdy nie prosi przez telefon, wiadomość SMS czy e-mail o:

  • Pełny login i hasło do serwisu bankowości internetowej, kod PIN do transakcji internetowych,
  • Pełny numer karty płatniczej, kod karty CVV, datę ważności karty, hasło do 3D-Secure,
  • Numer PESEL, Twój numer telefonu lub inne dane o które możesz zostać poproszony na fałszywych stronach, które przestępcy mogą Ci podesłać w linku.

Prosimy o zachowanie czujności i przestrzeganie poniższych zasad:

  • DO SERWISU BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ LOGUJ SIĘ WYŁĄCZNIE POPRZEZ STRONĘ GŁÓWNĄ BANKU, NIGDY POPRZEZ PRZESYŁANE LINKI,
  • Nie podawaj żadnych kodów ze swojego narzędzia autoryzacyjnego albo aplikacji mobilnej BSGo przez telefon,
  • Zawsze dokładnie czytaj treść smsów autoryzacyjnych i kodów autoryzacyjnych, jeśli nie wykonujesz przelewu, nie podawaj nikomu kodu sms do autoryzacji przelewu, jeśli nie parujesz aplikacji mobilnej nie podawaj nikomu kodu aktywacyjnego,
  • Nie klikaj w żadne linki do formularzy czy serwisu transakcyjnego. Nie podawaj danych. Jedyne, o co może Cię prosić kupujący to numer konta, jeśli jesteś sprzedającym to Ty czekasz na pieniądze i nic nie musisz robić,
  • Nigdy nie podawaj numeru swojej karty płatniczej, żeby otrzymać na nią pieniądze. Jeśli ktoś żąda numeru karty - chce Cię okraść i pobrać z niej pieniądze a nie przesłać na nią pieniądze,
  • Zachowaj zasadę ograniczonego zaufania, zanim coś wykonasz bo rzekomo osoba dzwoniąca do Ciebie jest pracownikiem Banku, rozłącz się, a następnie zadzwoń samodzielnie do Banku, przy czym nie oddzwaniaj na numer telefonu który Ci się wyświetlił, znajdź numer kontaktowy do Banku na stronie Banku,
  • Postaraj się zapamiętać imię i nazwisko osoby która do Ciebie dzwoni, jeśli nie chce Ci go podać rozłącz się, tylko wtedy dzwoniąc samodzielnie do Banku będziesz mógł zweryfikować czy taka osoba tam pracuje i czy faktycznie próbowała się z Tobą skontaktować,
  • Rozliczaj się bezpośrednio przez portal, z którego korzystasz np. Allegro, OLX. Unikaj bezpośredniej komunikacji z kupującymi poprzez komunikatory typu WhattApp, Facebook, Messenger.
  • Sprawdzaj w przeglądarce poprawność adresu strony, na których podajesz dane do transakcji.
  • Ustaw odpowiednie limity dzienne na swojej karcie płatniczej oraz w serwisie bankowości internetowej.

Tylko własna czujność może w pełni uchronić Cię przed utratą pieniędzy czy zawirusowaniem urządzenia.