
BLIK - szybko, bezpiecznie i wygodnie
Płać i wypłacaj wygodnie
Co to jest BLIK?
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej wbs24 Warmińskiego Banku Spółdzielczego (do pobrania ze sklepu Google Play, App Store).
Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego w Warmińskim Banku Spółdzielczym (dalej Bank) lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają dostęp do systemu bankowości elektronicznej i korzystają z mobilnej autoryzacji (urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną wbs24)
- aktywują usługę BLIK w aplikacji mobilnej wbs24.
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji mobilnej wbs24 wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
- dokonać przelewu na telefon BLIK oraz odebrać przelew na telefon BLIK.
KOMUNIKAT NR 11)2024 WARMIŃSKIEGO BANKU SPÓŁDZIELCZEGO DOSTĘPNOŚĆ USŁUGI BLIK
Przydatne informacje
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
Bank ustanowił domyślne i maksymalne limity dzienne dla transakcji BLIK. Komunikat Banku umieszczony jest na stronie Banku / Limity transakcyjne (dół strony). W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do systemu bankowości internetowej (dostęp poprzez przeglądarkę internetową).
Jak aktywować BLIKA?
- Zaloguj się aplikacji mobilnej wbs24.
- W aplikacji mobilnej wbs24 wejdź w Ustawienia-BLIK- zaakceptuj Regulamin korzystania z usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej Banku Spółdzielczego z GRUPY BPS lub niezrzeszonego Banku Spółdzielczego współpracującego z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A., wskaż konto osobiste powiązane z BLIK – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK), włącz Aktywuj BLIKA.
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji wbs24 oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.
Płatności w sklepach lub w Internecie
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej wbs24.
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu).
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.
- To już wszystko - zakupy opłacone.
Wypłata gotówki z bankomatu*
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty.
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK.
- Podaj kwotę transakcji.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej wbs24.
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie.
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej wbs24 poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.
- Wypłata dokonana.
*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
Przelew na telefon BLIK
- Aby wykonać przelew na telefon BLIK, w aplikacji mobilnej wbs24 wybierz Przelewy-Przelew na telefon BLIK lub kliknij w ikonę BLIK i wybierz Przelew na telefon.
- Wybierz odbiorcę przelewu ze swoich kontaktów lub wpisz jego numer telefonu
- Podaj kwotę przelewu, kliknij Dalej i Akceptuj – następnie autoryzuj transakcję kodem PIN.
- Aby odbierać przelewy na telefon BLIK, w aplikacji mobilnej wbs24 wejdź w Ustawienia – Przelew na telefon, włącz Odbieranie przelewów na telefon BLIK. To wszystko! Przelewy BLIK wysłane na Twój numer telefonu trafią bezpośrednio na Twoje konto.
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej wbs24.
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację mobilną wbs24
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mobilną wbs24 i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej wbs24.
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja mobilna wbs24.