-
BLIK - szybko, bezpiecznie i wygodnie
Płać i wypłacaj wygodnie
Co to jest BLIK?
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej wbs24 Warmińskiego Banku Spółdzielczego (do pobrania ze sklepu Google Play, App Store).
Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego w Warmińskim Banku Spółdzielczym (dalej Bank) lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają dostęp do systemu bankowości elektronicznej i korzystają z mobilnej autoryzacji (urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną wbs24)
- aktywują usługę BLIK w aplikacji mobilnej wbs24.
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji mobilnej wbs24 wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
- dokonać przelewu na telefon BLIK oraz odebrać przelew na telefon BLIK.
Przydatne informacje
Bank ustanowił domyślne i maksymalne limity dzienne dla transakcji BLIK. Komunikat Banku umieszczony jest na stronie Banku / Limity transakcyjne (dół strony). W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do systemu bankowości internetowej (dostęp poprzez przeglądarkę internetową).
- Zaloguj się aplikacji mobilnej wbs24.
- W aplikacji mobilnej wbs24 wejdź w Ustawienia-BLIK- zaakceptuj Regulamin korzystania z usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej Banku Spółdzielczego z GRUPY BPS lub niezrzeszonego Banku Spółdzielczego współpracującego z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A., wskaż konto osobiste powiązane z BLIK – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK), włącz Aktywuj BLIKA.
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji wbs24 oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej wbs24.
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu).
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.
- To już wszystko - zakupy opłacone.
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty.
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK.
- Podaj kwotę transakcji.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej wbs24.
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie.
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej wbs24 poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.
- Wypłata dokonana.
*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
- Aby wykonać przelew na telefon BLIK, w aplikacji mobilnej wbs24 wybierz Przelewy-Przelew na telefon BLIK lub kliknij w ikonę BLIK i wybierz Przelew na telefon.
- Wybierz odbiorcę przelewu ze swoich kontaktów lub wpisz jego numer telefonu
- Podaj kwotę przelewu, kliknij Dalej i Akceptuj – następnie autoryzuj transakcję kodem PIN.
- Aby odbierać przelewy na telefon BLIK, w aplikacji mobilnej wbs24 wejdź w Ustawienia – Przelew na telefon, włącz Odbieranie przelewów na telefon BLIK. To wszystko! Przelewy BLIK wysłane na Twój numer telefonu trafią bezpośrednio na Twoje konto.
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej wbs24.
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację mobilną wbs24
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mobilną wbs24 i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej wbs24.
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja mobilna wbs24.