BLIK - szybko, bezpiecznie i wygodnie
Co to jest BLIK?
BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej Warmińskiego Banku Spółdzielczego BSGo (aplikacja bankowość mobilna dla klientów Banku Spółdzielczego dostarczana przez Asseco Poland S.A. do pobrania ze sklepu Google Play, App Store).
Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego w Warmińskim Banku Spółdzielczym (dalej Bank) lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają dostęp do usługi bankowości elektronicznej i korzystają z mobilnej autoryzacji (urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BSGo).
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BSGo wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
- dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce)
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
Bank ustanowił domyślne i maksymalne limity dzienne dla transakcji BLIK. Komunikat Banku umieszczony jest na stronie Banku : https://wbs-jonkowo.pl/limity-transakcyjne.
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do aplikacji mobilnej BSGo.
Jak aktywować BLIKA?
- Zaloguj się aplikacji mobilnej BSGo
- Uruchom usługę BLIK akceptując Regulamin korzystania z usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej Banku Spółdzielczego z GRUPY BPS lub niezrzeszonego Banku Spółdzielczego współpracującego z Bankiem Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK).
- Wybierz ikonkę BLIK.
- Zacznij korzystać z BLIKA.
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji BSGo oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyżej opisanymi krokami.
BLIK – płać i wypłacaj wygodnie
Płatności w sklepach lub w Internecie:
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSGo.
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu).
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.
- To już wszystko - zakupy opłacone.
Wypłata gotówki z bankomatu*:
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty.
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK.
- Podaj kwotę transakcji.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSGo.
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie.
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BSGo poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga.
- Wypłata dokonana.
*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BSGo.
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BSGo,
- stosuj oprogramowanie antywirusowe,
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
- aktualizuj przeglądarki internetowe.
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BSGo i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BSGo.